Események
2025. május 15, csütörtök
15:00 - 16:00
Módszertani Morzsa – A kutatás láthatatlan alapjai: koncepcionális elméleti keretek
Online - Zoom
Kedves Kolléga!
Szeretnénk tájékoztatni az Orvosi Oktatásfejlesztési és Kommunikációs Tanszék által szervezett, gyakorlat-orientált oktatói képzéssorozat, a Módszertani Morzsák következő rendezvényéről.
- Téma: A kutatás láthatatlan alapjai: koncepcionális elméleti keretek az orvosképzésben
- Téma felelőse: Dr. Fischer Krisztina (Harvard Medical School, Academic Medicine - Editorial Board)
- Időpont: 2025. május 15. (csütörtök) 15:00–16:00
- Helyszín: Online (Zoom – a csatlakozási linket a jelentkezők számára küldjük)
Az orvosképzéshez kapcsolódó kutatások számos előnnyel járnak: hozzájárulnak az oktatás fejlesztéséhez, valamint lehetőséget biztosítanak az oktatók tudományos teljesítményének növeléséhez is. A téma nemzetközi szinten is egyre nagyobb figyelmet kap, amit jól mutat, hogy az eredmények olyan rangos folyóiratokban is megjelenhetnek, mint az Academic Medicine (IF: 7,4) vagy a Medical Education (IF: 6). A robusztus, jól megalapozott kutatások egyik gyakran alábecsült, azonban kulcsfontosságú eleme a koncepcionális elméleti keret (theoretical conceptual framework) meghatározása. Ez a lépés nemcsak a kutatás tervezését és adatgyűjtését, hanem az eredmények értelmezését és publikációját is alapjaiban meghatározza.
A „Morzsa” során rövid, gyakorlati példák segítségével mutatjuk be, hogyan alkalmazhatók különböző koncepcionális keretek az orvosképzés kutatásában. A rendezvény interaktív jellegű, így a résztvevők aktív részvételére számítunk.
Ha októként, oktatást támogató munkatársként, vagy hallgatóként érdeklődik a téma iránt, és szeretne részt venni a rendezvényen, kérjük, hogy május 13. éjfélig jelezze az alábbi linken nevének és intézetének feltüntetésével:
Jelentkezését és a rendezvényen való részvételét örömmel várjuk!
Tisztelettel és köszönettel,
Dr. Czopf László
oktatási dékánhelyettes
Általános Orvostudományi Kar
|
Prof. Dr. Füzesi Zsuzsanna
tanszékvezető
Magatartástudományi Intézet
Orvosi Oktatásfejlesztési és Kommunikációs Tanszék
|